Het mooie eiland Madeira

Hallo allemaal,

ja hoor, hier is na een hele lange tijd weer eens een reisverslag van mij. De mensen die mij wat beter kennen weten dat ik een passie heb voor reizen en het daarnaast ontzettend leuk vind om een reisverslag te schrijven. Het afgelopen jaar heb ik diverse plekken bezocht en nu heb ik besloten om de draad van het schrijven ook weer op te pakken.

Afgelopen week was ik op het prachtige Portugese eiland Madeira (ook wel bloemeneiland genoemd). Ik heb genoten van diverse mooie duiken, mooie wandelingen, rondstruinen door de stad Funchal en door de bergen crossen met een autootje.

Het duiken op Madeira is mooi! Het water is helder blauw, 23 graden  en het zicht tot wel 30 meter. Onder water is het landschap (net als bovenwater) een zandbodem met enorm veel rotsformaties. Super interessant om te zoeken naar naaktslakjes, octopussen en alles wat zich nog meer rondom de rotsen verstopt. Er zijn grote scholen vis te zien, barracuda's, triggerfish etc. Dus voor de duikliefhebber zeker de moeite waard. De meeste duiken die je doet doe je overigens per boot en als je geluk hebt kom je ook nog dolfijnen tegen.

Ik verbleef in de hoofdstad van Madeira Funchal. De stad heeft vanalles te bieden, mooie bezienswaardigheden, veel restaurant vooral portugees eten maar je kan ook andere keukens vinden zoals sushi en Italiaans. Dus voor ieder wat wils. De portugese keuken die ik vooral gezien heb op Madeira is wat minder gevarieerd, weinig groenten en veel frietjes. dus wat variatie is welkom! De portugese keuken is ook bekend om zijn lekkernijen dus een pastel de nata en een cheesecake met passievrucht mochten deze vakantie niet ontbreken. jammy!

In en rondom Funchal kan je prachtige Botanische tuinen bezoeken, en ja ook in deze maand staan er nog volop bloemen in bloei. Prachtig! Er zijn ook volop oude gebouwen te zien en uitkijkpunten van waaruit je een geweldig uitzicht hebt over de oceaan. Een mooie plek dus om te genieten in het hier en nu!

Graag was ik ook gaan salsadansen op Madeira, maar de club waar er misschien salsa was was om 1.00 nog leeg. Deze bekendste club van het eiland begint pas met feesten om 2.00 's nachts. De club ligt tevens in de bekendste casino van Madeira maar is naar mijn mening maar een kleine zaal. (Casino do Madeira en copacabana)

De wegen op Madeira zijn goed begaanbaar dus ik heb het erop gewaagd om een auto te huren en wat rond te toeren. Oké, eerlijk is eerlijk ik zat af en toe wel een beetje angstig achter het stuur. Dat had overigens niks te maken met de rijstijl daar maar met de hoogtes en het feit dat als je naar beneden keek je recht het ravijn inkeek. Best wel een beangstigende gedachte zeker als je hoogtevrees hebt. Maar goed dat mocht te pret niet drukken. Ik heb verschillende dorpjes bezocht die allemaal iets unieks houden qua bouwstijl of qua natuur en fantastische uitzichten gehad. Het leuke van een auto huren is dat je je auto stopt waar je wil stoppen, heerlijk!

in de bijlage vind je foto's en video's voor een indruk! Ik hoop dat het weer een leuk verslagje was om te lezen!

lieve groet,

Wendy

1. Petra Claessens:
    26 oktober 2017
    Hoi Wendy, heel mooi, ik hou ook van de natuur.
    Heb je ook nog foto's van het duiken?
    Leuk verslag.........
  2. Wendy Saes:
    26 oktober 2017
    Thanks Petra, jazeker heb ik dat! Die kun je vinden in het album van Madeira.
  3. Lizanne:
    Mooi eiland!
    Ik heb daar een wandelvakantie gedaan enkele jaren geleden geweldig!
    Veel plezier.
  4. Francoise:
    27 oktober 2017
    Mooie geschreven en super mooie foto's!!!
  5. Wendy Saes:
    27 oktober 2017
    Lizanne ik kan me inderdaad nog herinneren dat jij toen ook een heerlijke vakantie gehad hebt!
    en mam thanks!
  6. Imke:
    30 oktober 2017
    Tof hoor Wen! Ziet er weer goed uit!!
  7. Rob:
    1 december 2017
    Leuk Wendy, prachtige foto's, lijkt me een fantastische bestemming!