Wadi Rum en vooral heel veel duiken

Lieve allemaal,

hier weer een keer een korte update van mij. Ik heb mijn vrije dagen opgespaard om in juni even naar Nederland te komen. Ik heb dus super veel tijd besteed aan de prachtige onderwaterwereld maar wat minder boven water.

Het dagelijkse duiken bevalt me prima, gelukkig kan blijf ik me verwonderen over deze onderwaterwereld. De laatste weken ben ik diverse zeepaardjes tegen gekomen, de frogfish en het lijkt erop dat het inktvissen seizoen begonnen is. (helaas heb ik nog geen foto van de squid kunnen maken). Ik heb ook behoorlijk veel les gegeven. We hebben met 2,5 instructeur een groep van 20 kinderen les gegeven, wat een behoorlijke uitdaging was. Maar tijdens je 1ste open water duik een zeepaardje tegenkomen dat is fantastisch!

Inmiddels heb ik Aqaba goed leren kennen en weet ik waar ik na het werk een heerlijke Moijoto kan drinken en een prachtige zonsondergang kan zien.

Vorige week ben ik een dag naar Wadi Rum geweest, 1 van de bekendste woestijnen hier in Jordanië. Het landschap is super uniek, in 1 woord prachtig! De foto's spreken voor zich. Ik heb daar ultiem genoten van het landschap de prachtige zonsondergang en de temperatuur. In Aqaba is het op dit moment overdag minimaal 30 graden en vaak warmer (jep, inderdaad loop dus altijd met een rood gezicht rond). De verkoeling van de woestijn was heerlijk en in gezelschap van leuke mensen een een aantal honden was het een dag waar ik van genoten heb. Uiteraard hebben we ook wat hachelijke avonturen meegemaakt want de ene na de andere auto kwam vast te zitten in het losse zand van de woestijn maar met hulp van de Bedouine is alles goed gekomen.

Tot snel allemaal!

1. Petra:
    29 mei 2016
    Ha die Wendy, je bent weer heerlijk aan het genieten zie ik.
    Jij draagt de natuur, de onderwater wereld en de dieren een warm hart toe, dat zie ik ook terug op facebook. Blijf lekker genieten meisje. Een fijne voortzetting van je extra lange "vakantie". Geweldig dat je dit kunt doen ;-) ;-) ;-)
  2. Francoise:
    29 mei 2016
    Weer een mooie verslag met schitterende foto' s.
    Blijf maar zeker genieten en tot snel!!!!
  3. Rob:
    5 juni 2016
    Is dat een oude trein in de woestijn? Mooi man! Geniet ervan en je moet zeker ook Petra gaan bezoeken! Groetjes uit Nederland
  4. Nicole:
    12 juni 2016
    Hoi Wendy,

Wat een tegenstelling de woestijn en de onderwaterwereld...twee uitersten. En wat mooi dat je beiden zo mag beleven...
    Geniet zoveel mogelijk, want de tijd vliegt!
    Zie je als je in Nederland bent....
    Groetjes, Nicole