Welkom in KK

27 april 2013 - Kota Kinabalu, Maleisië

Hallo allemaal,

na precies een week geleden gearriveerd te zijn in KK zoals ze Kota Kinabalu noemen in de volksmond is het tijd voor een update. De week voor ik vertrok was een drukke hectische week, werk afronden en ik heb veel leuke dingen met familie en vrienden gedaan. Dit alles was super toppie!

De reis naar Maleisie is erg vlotjes verlopen. Vooraf vond ik het best spannend om voor het eerst alleen op zo'n grote internationale luchthaven te landen als Kuala Lumpur. De luchthaven is inderdaad groot maar alles is erg goed geregeld en rustig dus prima te doen! Na een reis van totaal 24 uur arriveerde ik in KK waar ik helaas in een smerige kleine kamer terecht kwam maar na een week werd er dan toch een andere kamer voor me geregeld waar ik nu met plezier verblijf.

Op de 1ste dag in de stad werd ik na de lunch getrakteerd op een tropische regenbui. Ik geloof niet dat ik het ooit zolang, zo hard heb zien regenen. Na ruim een uur geschuild te hebben voor de regen tussen de maleisiers ben ik maar door de tropisch bui (die uiteindelijk een uur of 7 geduurd heeft) naar huis gelopen. Welkom in KK.

Vanaf maandag ben ik begonnen aan mijn divemaster(duik)cursus. Dit betekent iedere dag om 6.30 opstaan, zorgen dat je om 7.30 bij de boot bent en dan begint het.Flessen sjouwen, uittrustingen sjouwen. 3 duiken per dag, tussendoor praatjes maken met gasten(voor de gasten wordt echt alles gedaan) etc. etc. en dat met een gemiddelde temperatuur van 33 graden.We duiken in het Tanku Abdal Rahman Park. 5 schitterende eilanden met in totaal 23 verschillende duikstekken. Na zo'n dag kan ik wel zeggen dat ik 's avonds doodmoe maar voldaan ga slapen. Natuurlijk ben ik een paar dagen zo rood als een kreeft geweest

Het duikteam van Diverse Borneo is goed georganiseerd en bestaat uit een stuk op 8-10 mensen die me allemaal hartelijk ontvangen hebben en bij wie ik me al direct op mijn gemak voelde. Toch wel fijn als je 3 maanden van huis bent.

Iedere dag val ik van de ene verbazing in de andere, de eilanden zijn super mooi, de onderwaterwereld is fantastisch (zie foto's), de cultuur is heel vrij en open, het eten is spotgoedkoop.

Nou ik ga een eind breiden aan dit verslag. Ik hoop dat het leuk is om te lezen en wens iedereen dan ook veel leesplezier en alvast een fijne koninginnedag! :)

groetjes Wendy

1. Francoise:
    27 april 2013
    Zo fijn om te weten dat het zo goed gaat!
    De foto's zijn schitterend, ik had niks anders verwacht.
    Skype is helemaal geweldig!!!
    Blijf lekker genieten van deze mooie land.
    Dikke kus.
  2. Petra Claessens:
    Hallo Wendy,

Heel veel plezier en avontuur!

Geniet ervan en pas goed op jezelf!

Een ervaring om nooit meer te vergeten.

Fijne vakantie.

Groetjes Petra xxx
  3. Aline:
    27 april 2013
    Wow Wendy.....wat een prachtige foto's! Wat fijn om van je te horen en wat een heerlijk verhaal. Je geniet...dat is duidelijk!

Leuk om zo je ervaringen te lezen!

Liefs....de 3 Kadionda's!
  4. Hellen en Ton:
    28 april 2013
    Wat een mooi reisverslag! We zien uit maar je volgende.... Geniet ervan Wendy!!
  5. R.M.Domingos:
    28 april 2013
    Geweldig...Het vertrek was heel spannend voor ons allemaal(alhoewel bij mij niet te zien was)...;-), maar het is nu leuk en plezierig om te lezen dat je blij bent om in KK-Maleisie te zijn.
    Complimenten Wen voor dit indrukwekkend verslag, succes met de cursussen, geniet ervan en tot snel op skype....
  6. Robke:
    28 april 2013
    Hoi Wendy, goed om te horen het goed bevalt! Ben erg benieuwd naar de verhalen en ben SUPER jaloers!!! :-)
    Geniet ervan en veel succes met de opleidingen!
  7. Aswani:
    30 april 2013
    Hallo Wendy, goed om te horen dat je het naar je zin hebt ondanks de slechte start. Ik ben benieuwd naar jou verdere avonturen, de eerste foto's zijn veelbelovend. Ik zou graag in je schoenen willen staan!!

Bij ons gaat alles gelukkig steeds beter. We passen ons gewoon aan, aan onze nieuwe situatie.

Groetjes etdvk (en tot de volgende keer zoals ik dat dan zeg!)