verwonderd

5 mei 2013 - Kota Kinabalu, Maleisië

Hallo allemaal,

Tijd voor een nieuw reisverslag en bedankt voor de leuke reacties op mijn vorige reisverslag.

Afgelopen week stond in het teken van de stad overdag verkennen, volop duiken maar ook het meer te weten komen over de plaatselijke bevolking en cultuur. Op zondag vindt voor de deur van mijn hostel een plaatselijke markt plaats. Ik word dus op mijn vrije dag om 6.00 al gewekt door een dj die de hele dag door dezelfde muziek draait. Wat doe je dan? Inderdaad opstaan en de markt verkennen. Erg leuk om tussen de plaatselijke mensen door te schuifelen van kraampje naar kraampje. Je kan het zo gek niet bedenken of ze hebben het hier wel, dieren, gereedschap, fruit, eten, kleding etc.etc.

Vorige week heb ik de Atkinson Clock bezocht, een grote klok gemaakt nog door de Engelse. Dit is 1 van de weinig gebouwen/ dingen van voor de 2de wereldoorlog. KK is destijds zo gebombardeerd dat er nog maar 4 gebouwen van voor die tijd over zijn en de rest allemaal herbouwd is moeten worden.

The observatory hillpoint heb ik vandaag bezocht. Dit is een observatiepunt van waaruit je heel de stad kan bekijken inclusief het oceaan en de eilanden die voor de kust loggen. Erg leuk en vermoeiend, 250 trappen beklimmen, geloof me de zweetdrupppels rolden over mijn wangen...haha

enkele weetjes:

•  90% van de plaatselijke bevolking hier rookt, het goedkoopste pakje sigaretten kost dan ook 0,75 cent.
  • Vandaag zijn er verkiezingen in Maleisie, een spannende dag voor de Maleisiers. Ze hopen dat ze partij die al 57 jaar aan de macht is vandaag de verkiezingen zal verliezen. Niemand durft er echter uitspraken over te doen wie gaat winnen.
  • op het eiland waar we dagelijks genieten van een lunch. Woont een familie langstaart makaken, gezellig en bijzonder om die apen zo vrij rond te zien lopen.

Het duiken was ook deze week weer fantastisch, donderdag was het qua weer een slechte dag. Donkere wolken hingen boven KK en de eilanden en het regende volop. Maar ach, als je gaat duiken wordt je toch nat dus alles ging gewoon door. De 1ste duik van die dag was fantastisch. Al snel kwam er een schildpad voorbij gezwommen (en die zwemmen hard) en even later kwamen we een hele grote octopus tegen die aan het wandelen was over de bovem. Tjonge tjonge, wat is de onderwater wereld toch bijzonder. Elke dag zien we wel iets wat bijzonder is dus volop genieten!

De komende week staat bij mij volop in het teken van de divemaster opleiding en hopelijk kan ik julllie in mijn volgend verslagje vertellen dat ik divemaster ben.

groetjes allemaal en tot de volgende!!

1. Petra Claessens:
    5 mei 2013
    Mooi verslag en bijzondere foto's.

Op zo een markt zie je dus ook dingen die je eigenlijk niet wilt zien, eten ze daar ook apen, allerlei insecten, cavia's e.d ?

Heb jij dat ook al gegeten?

Een heel avontuur.

Lekker genieten en succes met je opleiding van diveMaster.

Tot het volgende verslag, ik verheug me er al op.

DIKKE KNUFFEL xxx
  2. Wendy Saes:
    5 mei 2013
    Ha Petra,
    ik heb op de markt geen vreemde dingen gezien, behalve de dieren die in veel te kleine kooitjes zitten.
    voor zover ik tot nu toe weet eten ze geen apen ofzo, maar de stammen die echt in de jungle wonen zullen dat ongetwijfeld wel doen. Tot nu toe waag ik me alleen aan dingen die ik enigszins ken en dat betekend hier iets met vis, kip of beef met rijst, mee, meehoon...haha...wil voorkomen dat ik ziek wordt...
    Wat ze hier wel eten zijn de poten van de kip, niet het gedeelte wat wij eten maar echt de poten....lijkt me niet echt smakelijk maar wellicht wel knapperig :)
  3. Aswani:
    8 mei 2013
    Hey Wendy, je verveelt je in elk geval niet zie ik. Er is genoeg te doen en te ontdekken. Het lijkt een grote vakantie te gaan worden. Voor ons voorlopig geen vakantie, maar veel luiers en korte nachten.

Succes met het duiken!!, en probeer toch maar eens de kippenpoten, is ook geliefd in Suriname. Ik ga soms ook wel voor een olifantenpoot (zijn wel slecht te vinden).

Groetjes en good luck!