adventures and awesome

19 mei 2013 - Kuching, Maleisië

Hallo allemaal,

het is inmiddels weer 2 weken geleden dat ik een verslagje geschreven hebben en in de tussentijds heb ik avontuurlijke en fantastische dingen meegemaakt. Vandaar de titel :). Awesome is trouwens HET woord wat deplaatselijke jongeren hier gebruiken voor alles wat ze leuk vinden.

Laat ik om te beginnen jullie weer updaten over het duiken. Vorige week heb ik eindelijk mijn divemaster opleiding gehaald. Sommige skills heb ik moeten uitstellen vanwege en koorts lip dus het heeft iets langer geduurd dan de bedoeling was. Hety feestje, de zogenaamde snorkeltest (bier drinken die in je snorkel gegoten wordt) volgt nog als mijn collega DM Ed terug is van vakantie. Dit verhaal wordt natuurlijk vervolgd :).

Ik heb tot nu toe nog iedere dag kunnen genieten van het duiken al heb ik enkele heftige ervaringen meegemaakt. Helaas heb ik iemand gezien met longoverexposure, die behoorlijk veel bloed aan het ophoesten was. Na overleg met mijn duikinstructeur ben ik hem uit het water gaan halen (zijn eigen duikschool reageerde niet). Gelukkig is met deze duiker alles weer goed. Deze gebeurtenis zette me toch weer even aan het duiken over de mogelijke risico's van duiken als je de sport niet goed uitvoert.

Een aantal dagen later mocht ik me weer klaar maken voor een nachtduik. Aan het einde van de duik voelde ik dat ik geraakt werd door een kwal. Dit bleek een box jelly fish te zijn, 1 van de dodelijkste beesten op de aarde. Dat was even schrikken. De beet deed dan ook erg zeer die avond maar voor de rest heb ik er gelukkig geen klachten aan overgehouden en was het niet nodig om naar het ziekenhuis te gaan. Je ziet wel nog steeds de markering waar de tentakel heeft gezeten en ik vrees dat dat een litteken gaat worden. Ik heb nu de bijnaam underwater warrior...haha

Aanstaande maandag begint mijn instructeurscursus en voorafgaand hieraan had ik een paar dagen vrij. In die dagen heb ik de stad Kuching bezocht in de provincie Sarawak en Bako National Park. Dit was een supergave ervaring. In Kuching heb ik gekayakt door het regenwoud, kennisgemaakt met lokale mensen en gezien hoe ze leven. De vertaling van Kuching is kat, de stad staat dan ook vol met beelden van katten en heeft nog hele mooie gebouwen van uit de Engelse koloniale tijd.

Na de stad gezien te hebben ben ik met de bus en boot naar Bako national Park gegaan. Ik heb daar de meest fantastische dieren gezien zoals makaken, neusapen, wilde varkens, slangen. Voor mij een droom die uitkomt om zoveel dingen op natuurlijke wijze te zien.

De neusapen, in Maleisie de probiscus monkey genoemd, komt alleen op Maleisisch borneo voor. Zoals het woord al zegt zijn ze beroemd om hun neus :). In Bako national park heb ik ook een wandeling door de Mangrove gemaakt en ben ik naar een observatiepunt geklommen. Alles super gaaf en maar een klein beetje spierpijn ;).

De komende weken staat weer een het teken van volop studeren. Ik wens jullie nog een fijn pinksterweekend!

Tot de volgende :)

Maak je reisblog advertentievrij
Ontdek de voordelen van Reislogger Plus.
reislogger.nl/upgrade

1. Rob:
    20 mei 2013
    Wow! Je hebt weer een berg ervaringen opgedaan! Gelukkig dat het met die kwal niks geworden is, dat is toch wel schrikken! En die neusapen, fantastisch!!!
  2. Kay Betzel:
    21 mei 2013
    Awesome, wat een avonturen zeg. Maar ik dacht dat we afgesproken hadden dat je voorzichtig zou zijn?? Laten steken door levensgevaarlijke kwallen hoort daar volgens mij niet bij ;-) Mooie foto's, en heel veel succes met je instructeurscursus.
  3. Lizanne:
    22 mei 2013
    Hoi Wendy, wat een verhalen een hele ervaring bij ben benieuwd naar je foto's, geniet ze nog.
    Groetjes van Lizanne
  4. Dennis:
    27 mei 2013
    Ik zie hier genoeg potentie voor een nieuwe Suske en Wiske... Suske en Wendy en de gevaarlijke tentakels... Spannende verhalen en toch een goede afloop ;-)
    Al veel leuke dingen meegemaakt zie ik. Ook mooie foto's al. Echt foto's zoals je op national geografic ziet. Veel plezier en succes met je instructeurscursus.
    Groetjes,
    Dennis
  5. Aline:
    30 mei 2013
    Wow wendy....wat een verhaal. Wat een belevenissen allemaal!

Lieve groet van ons!
  6. Cindy:
    2 juni 2013
    Wendy,... Jeetje! Klinkt zowel heel heftig, als heel fascinerend.
    Alleen had ik niet begrepen dat je door zo'n kwal gebeten was, gelukkig ben je er veilig van afgekomen, en dat litteken is alleen maar mooi! Je zult je tijd daar nooit vergeten,...

Wat mooi te lezen dat je droom uitkomt,... dit is ook zo'n unieke mooie kans.

Ik dacht alleen dat je eind volgende week op examen moest gaan,... en nu blijkt het al morgen en overmorgen te zijn, toch?!
    Wat gaat het toch snel,....

Ergg mooie foto's heb je erop staan zeg,...!
    Siss,... you can do it!!

Speak ya soon!
    Groet,

Cindy
  7. Cindy:
    2 juni 2013
    Ps. Zijn die foto's gemaakt met je onderwater camera?