te gekke weken en Kuala Lumpur

16 juni 2013 - Kota Kinabalu, Maleisië

Lieve allemaal,

Schandalig ik weet het. Het is alweer bijna een maand geleden dat ik een verslagje geschreven heb. Maar bij deze komt er een verslagje van de afgelopen weken. Het was moeilijk om een gepaste titel te vinden omdat met name de periode van de instructeursopleiding allerlei emoties met zich mee brengt en heel hectisch was. Er was;

1. Verwondering over hoeveel meer er nog te weten is over de Padi manier om mensen te instrueren.
  2. stress over alle theorie die je moet leren en het maken van dagelijkse proefexamens ter voorbereiding voor je examen.
  3. om dan nog maar niet te spreken van de stress die je krijgt bij alle oefeningen in het water vooral van  "leerlingen" die alles fout doen wat ze ook maar fout kunnen doen.
  4. en als laatste de enorm lange dagen, 's morgens om 8.00 beginnen met theorielessen, presentaties of duiken en tot 's avonds laat door met huiswerk maken.

Maar zoals de meeste van jullie wel weten mag ik mezelf na hard werken padi instructeur noemen (en over een tijdje ook specialty instructeur). Ik mag wel zeggen dat ik trots ben op dit behaalde resultaat met dank aan Diverse Borneo. Morgen gaat het leven als echte instructeur beginnen.

Gelukkig stonden de afgelopen weken niet alleen in het teken van opleiding. Ik heb 2 super leuke feestjes gehad met wat mensen van het duikteam en wat gasten van de duikschool. Het 1ste feestje was een divemaster party voor Ed en mij met de beruchte snorkeltest. (zie foto's) en later een feestje voor mijn instructeursopleiding met tegelijkertijd het afscheidsfeestje voor Ed die na 10 weken terug ging naar Australië. Hierin heb ik het nachtleven van KK leren wat ook super gezellig was!

Vorige week stond het duiken voor mij in het teken van relaxen, gasten begeleiden en hebben we zoals iedere week weer coole dingen gezien en heb ik het geluk gehad om super leuke mensen te ontmoeten.

Kuala Lumpur: jaja, eindelijk is Ricardo aangekomen. We hebben een paar gezellige dagen doorgebracht in Kuala Lumpur. We hebben samen de Batu Caves en de Petronas Twin towers bezocht. En een heel lang eind gelopen om de botanical garden te zien.

De Batu Caves in een indrukwekkende grote grot waar ze een soort van tempel in hebben gemaakt. De grot is zoals gezegd enorm en indrukwekkend. Het tempel gebeuren spreekt mij minder aan, het doet me meer denken aan een toeristische attractie dan aan een geloof. In januari en februari komen hier echter heel veel gelovigen bij elkaar en dan dien je als je als toerist wil komen ook fatsoenlijk gekleed te zijn wat wil zeggen alle lichaamsdelen bedekt.

De Petronas Twintowers zijn zoals je op de foto kunt zien we enorm hoge gebouwen (425 meter hoog). We zijn niet omhoog gegaan want zoals veel dingen in Maleisie is ook dit behoorlijk prijzig, zeker voor iemand die al hoogte vrees heeft. Laat mij maar met beide benen op de begane grond staan. )

Als je van en grote stad houdt is Kuala Lumpur een super stad om naartoe te gaan maar persoonlijk geef ik er  toch de voorkeur aan om een natuurlijke omgeving te zien met wat vriendelijkere mensen. Die ben ik in Kuala Lumpur nauwelijks tegen gekomen.

Tot zover weer de update, iedereen geniet van het tropische weer aankomende week in NL

1. Petra Claessens:
    16 juni 2013
    Hoi Wendy,

Wat vliegt de tijd toch hè?

Erg fijn dat je het zo leuk hebt.

Wat een levenservaring, vergeet je nooit meer!

Have fun!

Groetjes Petra xxx
  2. Chrysi:
    16 juni 2013
    Wat een spannende eb leuke verhalen allemaal!
    Wendy, van harte gefeliciteerd met je Divemastertitel! Wat stoer zeg!
    Ik heb enorm veel respect voor jou dat je dit doet!

Heel veel plezier nog samen met Ricardo!
    Groetjes uit Eindhoven
  3. Moniek:
    17 juni 2013
    Hoi Wendy! Wat een leuke verhalen en mooie Fotos.. het begint bij mij nu ook weer helemaal te kriebelen om ook weer op reis te gaan! Geniet er nog van.. Want de tijd vliegt voorbij!
    Groetjes Moniek
  4. Moniek:
    Hoi Wendy!
    Groetjes Moniek
  5. Cindy:
    17 juni 2013
    Wat zie je er goed uit,.... :)
    Leuke foto's,... echt fijn om te zien en te lezen dat je daar volgens mij de tijd van je leven hebt om het maar even zo uit te drukken!!!
    En trots zijn wij ook,.... Hoop je volgende week even te spreken via internet,.. bye bye sis!
  6. Cindy:
    17 juni 2013
    Zo te zien is m'n eerste reactie nooit aangekomen! :(
    Van een paar weekjes gelede,....