Amazing trip!

27 juni 2015 - Hurghada, Egypte

Lieve allemaal,

ik ben net weer terug van een fantastische vakantie in Egypte en ik wil heel graag mijn ervaringen weer met jullie delen. De 1ste week van mijn vakantie heb ik doorgebracht op een liveaboard. Toch wel spannend vooraf aangezien ik vaak behoorlijk zeeziek ben op de boot maar dat is voor mijn doen gelukkig meegevallen.

De trip bestond uit totaal 21 duiken (ik heb er helaas 2 moeten overslaan vanwege oorklachten) waarin ik de meest fantastische riffen en wrakken gezien heb. Achter alle wrakken die ik gezien heb (5 in totaal) zit een verhaal wat het voor mij des te intrigerender maakt. Het mooiste wrak wat ik  gezien heb is de Thistlegorm een Engelse boot die in die 2de wereldoorlog door een bombardement tot zinken is gebracht. Dit wrak is nog geheel in tact en de trucks, motoren e.d. liggen er nog allemaal in en was van binnen ook goed te betreden..

Ook de Rosalie Muller is een fantastisch wrak en zoals gebruikelijk is er ook zeer veel vis te zien rondom de wrakken, allemaal net een maatje groter dan op de gewone riffen.De riffen zelf zijn ook fantastisch bekleed met super mooie zachte dikke koralen, tafelkoralen, gorgonia's en noem het maar op. een zeer bijzonder moment was een moment dat er 5 dolfijnen voorbij gezwommen kwamen :).Alen, vleermuisvissen, octopus, naaktslakjes, barracudas, tonijn, schildpadden het is er allemaal!

(De straat van Tiran, Ras Mohammed etc. zijn allemaal zeer de moeite waard).

Het leven op de boot (miss Nouran, See serpent fleet) heeft me zeer verrast op een prettige manier. Zoals de meeste van jullie weten ben ik niet echt een stil zitter maar op de boot doe je niet veel meer dan duiken, eten, slapen, lezen en wat kletsen en deze modus beviel me voor een weekje prima. De zonsondergang vanaf de boot was iedere avond weer schitterend, het eten was heerlijk, de duikers waren gezellig en de crew was super behulpzaam.

De 2de week heb ik gedoken met Emperor Divers in Port Ghalib, deze plek was mij al bekend van mijn vorige vakantie en ik wilde er graag nog eens terug. Ik heb diverse mensen ontmoet die ik al kende van mijn vorige vakantie wat gezellig was en met wie ik veel gezellige momenten heb beleefd. Het duiken was hier ook weer super mooi. Ik heb een dag mogen duiken op het wereldberoemde rif van Elphinstone. Helaas hebben we die dag geen haaien of roggen gespot (dit is wel een plek die daarom bekend staat) maar het rif was ook hier fantastisch. Mijn vorige vakantie heb ik gedoken met schildpadden en dat wilde ik graag nogmaals beleven, ik had het geluk dat ik dit 2 dagen heb kunnen doen. zo fantastisch om te zien hoe schildpadden zich bewegen of het zeegras en zich niet storen aan ons duikers die op goede afstand blijven om mooie foto's en filmpjes te maken!

Voor een sfeerimpressie van de vakantie zou ik zeggen bekijk de foto's en filmpjes.

Ik hoop dat iedereen dit verslagje met plezier gelezen heeft.

Happy bubbles

1. Francoise:
    27 juni 2015
    Wat een mooie geschreven reisverhalen, duidelijk dat jij genoten hebt van deze vakantie.
    Ontzettend mooie foto' s!!!
    Tot de volgende verslag