duiken in Egypte, Port Ghalib

8 maart 2015 - Hadaeq Al Qubbah, Egypte

Lieve lezers,

ik heb genoten van een heerlijke duikvakantie in Egypte en wil via dit korte reisverhaal mijn ervaringen weer met jullie delen.

Eindelijk was het dan zover. Ik had mijn vakantie naar Egypte geboekt om het onderwaterparadijs waar iedereen het altijd over heeft zelf te bekijken. Natuurlijk waren mijn verwachtingen hooggespannen en gelukkig kan ik nu zeggen dat het een top vakantie is geweest met 2 leuke buddy's! Vrienden die ik zal zo'n twintig ken dus het was gezelligheid op en top!

De riffen in en rondom Port Ghalib een klein stadje 70 km van Marsa Alam zijn nog super mooi en ongeschonden. Door het heldere water en de altijd schijnende zon heb je mooie belichting onderwater om fantastische foto's te maken en waar je ook kijkt alles lijkt er in overvloed te zijn.

Dagelijks kwamen we wel 1 of meerdere schildpadden tegen (hawksbill turtle of de green turtle) roggen, koffervissen, fluitvissen, koraalduivels, pijpvissen, naaktslakjes voor mij op en top genieten. Het koraal was ook fantastisch met mooie tafelkoralen, Gorgonia's, mooie bekleden wanden. Het enigste minpuntje wat ik kan noemen is het mindere zicht wat we 1 dag hadden tijdens de bootduiken. De hele week waaide het hard en waren er op zee dus hogen golven wat zorgde voor veel opstuwend zand en helaas voor mij ook voor zeeziekte. Wanneer zou ik nou toch definitief zeebenen gaan krijgen? Wat wel super leuk was is dat we de zeekoe vanuit de boot gezien heb!

Het stadje Port Ghalib houd zelf weinig in, dit stadje is gebouwd voor het toerisme en is dus geen stadje waar je een stukje cultuur en oorsprong kan vinden vanuit het vroegere Egypte. De piramides waren te ver uit de buurt (zo'n 5 uur rijden) om te bezoeken dus ik heb echt alleen maar genoten van de onderwaterwereld!

Nou ik ga weer een einde breien aan dit verslag en hoop dat jullie genieten van het lezen en de mooie foto's.

1. Francoise:
    8 maart 2015
    Fijn dat jij zo genoten hebt.
    Schitterende foto's en zo helder, echt super mooie!!!!