Duiken en genieten op Gran Canaria

11 november 2014 - Puerto Rico de Gran Canaria, Spanje

Afgelopen week heb ik een week doorgebracht in het dorpje Puerto Rico op het Spaanse eiland Gran Canaria. Ik vind het super leuk om over mijn reiservaringen te schrijven en deze te delen met andere, dus hierbij weer een nieuw reisverslag.

Het dorpje Puerto Rico is een klein dorpje wat voornamelijk bestaat uit heel veel appartement complexen rondom de zee en in de heuvels. Er is 1 groot shopping centrum met heel veel restaurants. Alle keukens zijn er te vinden dus voor ieder wat wils. De temperatuur in het zuiden van Gran Canaria is nog steeds rond de 28-30 graden en met een heerlijk briesje van de zee is het hier heerlijk om nog wat zonnestralen op te pikken voor we de winter in gaan.

Ik ben vooral naar Gran Canaria gegaan om te duiken. Gran Canaria boven water kende ik al van een vakantie in 2010 en nu wilde ik de onderwaterwereld gaan ontdekken. Spannend was het zeker want de recensies over duiken op Gran Canaria lopen nogal uiteen van niks te zien tot top duiken. Ik heb gedoken met Dive Academy Gran Canaria en heb van alle boot- en kantduiken volop genoten. Iedere dag was er zeker zo'n 15 meter zicht en de watertemperatuur ligt rond de 24 graden. Heerlijk :)!!

Tijdens de duiken konden we genieten van het zien van octopussen, Murray eels, grote groepen roncadores, krabben, nudi brunches, cuttle fish verschillende soorten roggen en een super relaxte schildpad (zie foto's). Soms zijn er (ongevaarlijke)haaien en manta's  te vinden rondom het eiland maar helaas heb ik deze niet mogen spotten. Ik ben wel in de gelegenheid geweest om een bijzonder wrak te bezoeken op 40 meter diepte. Het marine leven was hier vooral groter en in meerdere getalen aanwezig. Dit was voor mij een top duik. Al met al kan ik concluderen dat het duiken op Gran Canaria super leuk is!

Naast het duiken hebben we ook andere plekjes op het eiland bezocht. Puerto de Mogan een mooi ouderwets haven stadje mocht hier niet ontbreken. We hebben geprobeerd om de binnenlanden van Gran Canaria ook te bezoeken. Deels is dit gelukt maar toen de bergweggetjes zo smal werden dat er nauwelijks 1 auto paste en er geen afzetting meer was heb ik maar besloten om de auto op een veilige plek om te draaien en te stoppen bij een frutaria om lokaal vers fruit te kopen! (wat overigens niet goedkoop is).

We hebben een heerlijke vakantie gehad!

1. Francoise:
    13 november 2014
    Het klinkt super! Mooie foto en video in helder water.
    Ik krijg er zin in!
  2. Petra Claessens:
    13 november 2014
    Helemaal geweldig dat je meerdere keren per jaar je hobby uit kunt oefenen

Het ziet er interessant uit onder water

Fijn dat je er zoveel plezier aan beleeft, dat is het belangrijkste nietwaar xxx
  3. Aswani:
    26 november 2014
    Hola Wendy, het is het dus wel waard. Ik zou ook wel willen met zulke temperaturen.

Groetjes en tot gauw. (stuur meer foto's!)