welkom terug!

31 januari 2014

Lieve allemaal, ik was niet van plan om zo snel alweer een reisverhaal te schrijven. Ik heb echter even wat vrije tijd voor mijn vliegtuig naar KK vertrekt en wil heel graag mijn ervaringen met jullie delen.

Zaterdagavond ben ik na een reis van 27,5 uur eindelijk aangekomen in Kota Kinabalu. Het Hostel waar ik verbleef was prima, ik heb door de jetlag helaas enorm slecht geslapen de 1ste dagen. Zondag en maandag was het net een déjà van mijn vorige reis. Ik ben 's ochtends naar de markt gegaan, 's avonds ben ik al een paar oud collega's tegengekomen en maandag ben ik gaan duiken met Diverse Borneo. Het was echt super gaaf om iedereen weer te zien en ik heb een heel warm welkom gehad. Ondanks het slechte zicht door de vele regen die hier de afgelopen weken is gevallen was het ook fantastisch om weer te duiken! Heerlijk!

Dit keer is mijn plan om ook echt wat van Maleisië te zien dus ben ik een paar dagen naar de jungle gegaan. Ik ben daar verbleven bij de Kinabatang Nature Lodge waar we verschillende riviercruises gedaan hebben en junglewalks. 1 junglewalk was wel wat zwaar omdat het drie uur lopen was door de modder die tot net onder je knieën kwam. En het is niet te geloven maar toch waar, ik heb het gered zonder te vallen!! In die 3 dagen heb ik super gave dingen gezien, oerang oetangs in het wild (deze zijn met uitsterven bedreigd), de probiscus monkie, krokodillen, longtail makaken, hornbil, ghostmonkey en een marvellous cat. Deze is ook heel bijzonder om hier te zien, de laatste keer dat ze er 1 gezien hebben was alweer ruim een jaar geleden.De olifanten waar ik eigenlijk voor kwam zijn helaas verhuisd naar een paar dorpen verderop, helaas heb ik die dus niet gezien....

Na de jungletrip ben ik een dagje in Sandakan gebleven, een stad waar echt niks te doen is maar voor het eerst heb ik een keer langer dan vier uur geslapen en aangezien ik alweer twee dagen ziek ben had ik de slaap ook wel nodig.

Voor nu zeg ik, tot het volgende reisverslag. Ik ga mijn trip vervolgen naar Kota Kinabalu om daar Chinees Nieuw jaar te vieren!

1. Cindy:
    Geweldiggg te lezen!!!
    Voel je enthousiasme weer tot hier, heerlijk :)
  2. Petra Claessens:
    Hallo Wendy,
    Leuk verslag, echt jouw ding.
    Geniet ervan meisje.
    Een hele fijne vakantie.
    Tot je volgende verslag.
    Groetjes Petra xxx
  3. Francoise:
    1 februari 2014
    Fijn dat jij het zo goed hebt en zo aan het genieten bent.
    Het klinkt geweldig meid!
    Ben benieuwd naar je verhalen straks
    Dikke kus van ons.